Dragana Mladenović, NLP savjetnica

Skupina djevojčica u trikoima i plesnim papučicama nalazi se na svom prvom satu baleta u dvorani visokog stropa i zidova pokrivenih ogledalima. Jedna od njih, mala, sitna, s visoko uzdignutom kosom u konjski rep na drugom je kraju dvorane, stoji izvan grupe. Pažljivo promatra što se događa. Učiteljica joj se obrati, uputi je da priđe bliže. Djevojčica razmišlja hoće li je poslušati ili neće. Nakon par sekundi promišljanja ipak odluči poslušati, istina odmahujući glavom, dok joj je konjski rep vijorio lijevo–desno. I dok je djevojčica išla s jedne strane dvorane na drugu, njena majka je odahnula, jer je njezina kćer ipak  poslušala i nekog drugog osim nje. Ta djevojčica sam ja s četiri godine, a majka iz sličice koju opisujem moja je mama.

Krenula sam u baletnu školu zato što sam stalno plesala i pjevala. S obzirom da te davne šezdeset-i-neke nije bilo natjecanja u pjevanju, moji su roditelji odlučili da je baletna škola mjesto za djevojčicu koja voli plesati, a naučit će se usput i lijepom držanju. Međutim, postojao je jedan mali problem. Ja nisam nikog slušala, osim svojih roditelja. Zaključili su, stoga, upišu li me u baletnu školu možda ću naučiti najvažnije, a to je da u životu ponekad treba poslušati i nekog drugog osim mame i tate. Imala sam ja i bake i djeda i tete i stričeve i ujake, ali nisam nikog slušala osim roditelja. Oni su jedini nešto zahtijevati od mene i ja sam učinila što su tražili. Ostalo svekoliko pučanstvo koje me je okruživalo nisam doživljavala kao one koji su imali pravo nešto mi sugerirati, a kamoli narediti. Bila sam premala da bih se danas mogla sjetiti kako je do tog fenomena došlo, ali iz priče mojih roditelja zaključujem da sam jednostavno bila takva, i to od prvih dana života. Sigurno je to povezano s nekim njihovim odgojnim metodama, ali ne mogu znati ni to koje bi to metode bile. Bez obzira na to što su moji roditelji pridonijeli tome da ja u toj dobi slušam samo njih, vrlo brzo su shvatili da ću imati ozbiljan problem s poštovanjem autoriteta u životu, kad krenem u školu, počnem raditi…

Kao djeca naučimo da je dobro nekoga i poslušati, a kroz život usvojimo vještinu razlikovanja mudrosti od lažnjaka…

I tako sam krenula u baletnu školu i naučila da je dobro tu i tamo nekoga i poslušati. Pomoglo je i to što je teta-učiteljica-balerina bila prekrasna žena s crvenom kosom skupljenom u konjski rep, prelijepim osmijehom i darom za poučavanje nas klinki. Bilo mi je  jako zabavno na satovima baleta. I danas se sjećam nekih vježbi. Naravno da sam slušala ili, preciznije rečeno, slijedila naputke moje učiteljice kako bih dobila željeni rezultat. Krenula sam u školu i, sigurna sam, da sad pitate moje profesore kakva sam bila u školi, rekli bi vam da sam bila dobra, mirna, poslušna, pristojna i, naravno, odlikašica. Sigurna sam da nitko od njih nije pomislio da u jednom djelu mog uma postoji kontrolor koji je uvijek provjeravao provjeravao kad ću, koga i koliko poslušati.

VEZANE VIJESTI

PAZITE KOGA SLUŠATE Pametovanje nije mudrost!

Naučila sam, dakle, da je vrlo korisno tu i tamo nekog poslušati, jer lakše i jednostavnije ostvarujem željeni rezultat. Neki su profesori bili zaista divni, sviđali su mi se i zato sam bila poslušna. Neki profesori su bili manje divni i nisu mi se sviđali, ali sam naučila da kad sam mirna na satu, ostvarujem odličan rezultat s manje uloženog napora. Neke profesore baš nisam voljela, ali sam znala da ako znam gradivo opet ostvarujem odličan rezultat. I tako, naizgled mirna i poslušna, prihvaćala sam autoritet onoliko koliko mi je bilo potrebno da ostvarim željeni rezultat. I naravno, kad je nešto u vašoj glavi, rastete s time, mislite da je to uobičajeno, da svi tako misle. I onda rastete, sazrijevate i shvatite da ima ljudi koji se razlikuju od mene.

Kad biramo autoritet do čijeg mišljenja držimo važno je pogledati i rezlutate koje ta osoba ima

Ima ljudi, s druge strane, koji bespogovorno slušaju autoritete. Ima ljudi koji sami dođu do nekog zaključka ili odluke, ali nakon toga traže potvrdu ljudi oko sebe. Ukoliko je ne dobiju lako se predomisle, pokolebaju i mijenjaju svoja mišljenja i odluke. Ima i onih ljudi koji se svima i na sve moguće načine protive i suprotstavljaju. Stalno su u sukobu s autoritetima bilo koje vrste i u konfliktu s nekim ili nečim. U kojoj ste vi grupi?

Ja i dalje pazim koga slušam, koliko i kad. I još uvijek imam onog kontrolora u glavi koji je fokusiran na dostizanje rezultata. Slušam one koji imaju znanja i rezultate u svom životu.
Jednostavno. Razlikujte pametovanje od mudrosti, autoritete s pokrićem ili lažnjake. Ukratko – pazite koga slušate!

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here