Alis Marić

“Tajna uspjeha je samo u tome da se pokreneš”, rekla je moja omiljena Agatha Christie. I tako sam ja opet odlučila pokrenuti se. Pokrećem se ja, istina, svakog dana, već šest godina. Zato je Čitaj knjigu danas brend kojeg prati više od 600.000 ljudi, ljubitelja knjige i književnosti. Bavim se bloganjem, pružanjem usluga promocije, promidžbom, organizacijom priredbi, promocija i evenata te izdavačkom djelatnošću. No, ovoga puta odlučila sam se na veliko „pokretanje“. Početkom ove godine donijela sam odluku da ću otvoriti vlastitu tvrtku i samozaposliti se. Rečeno – učinjeno i 17. siječnja 2020. godine osnovala sam tvrtku Čitaj knjigu d.o.o.

Već četiri godine djelujem kao pravna osoba i svoje blogerske i promotorske usluge odrađivala sam preko tvrtke mog supruga koja je također d.o.o.. Nisam smatrala da je pametno odmah otvarati vlastitu firmu – d.o.o., j.d.o.o. ili obrt jer na početku nisam imala niti dovoljno angažmana niti novca za takvo što. I dobro sam odlučila. U okviru tvrtke mog supruga koja je registrirana za sve usluge koje sam obavljala bila sam zaposlena i svi moji ugovori i dogovoreni angažmani odrađivani su preko tog pravnog subjekta. No, sada je sazrelo vrijeme za otvaranje vlastite tvrtke. Planovi i ciljevi se razvijaju. Važno je da Čitaj knjigu postane zaseban pravni subjekt preko kojeg će se odvijati sve usluge i buduća prodaja.

Prije nego što odlučite pokrenuti posao, trebali biste biti svjesni jedne stvari, a to je da  “Pokretanje tvrtke nije sprint, već maraton”,kao što je rekla je Anna Alex, osnivačica Outfitteryja. Ne započinjete posao za jedan dan i ne napišete poslovni plan u roku od 48 sati – za sve što dolazi trebat će vam velika upornost, puno strpljenja i marljivost. Ali zato, jedva da će neko vrijeme u životu biti jednako uzbudljivo i rijetko ćete naučiti toliko koliko u svim ovim radnjama i koracima. Započela je moja nova pustolovina.

A sada ću vam probati opisati cijeli proces otvaranja mog d.o.o.-a. Korak po korak. Možda nekome olakšam. Možda nekoga ohrabrim i pomognem da i on to učini s manje hodanja po uredima i šalterima, svakako s manje muke. Ali krenimo redom.

KORAK BR. 1

Odlazak u Odvjetnički ured koji se bavi zaštitom intelektualnog vlasništva i savjetovanjem za otvaranje tvrtki i udruga. Konzultacije su trajale jedan sat. Ondje sam dobila potrebne informacije o tome koji su prvi koraci za otvaranje poduzeća. Dakle, doznala sam što mi, otprilike, sve treba i koje djelatnosti moram navesti prilikom otvaranja. Morate, naime, znati da naknadno dodavanje djelatnosti generira nove troškove.

KORAK BR. 2

Odlazak u javnobilježnički ured kako bi mi napravili izjavu o osnivanju. Prije toga sam im u mailu poslala osnovne podatke:
– ime tvrtke
– sjedište tvrtke
– pravni oblik tvrtke
– popis svih djelatnosti
– osnivači/članovi društva
– osobe ovlaštene za zastupanje
– minimalni temeljni kapital u iznosu od 20.000 kuna
Trošak: 2500 kuna – plaćate ga javnom bilježniku

KORAK BR. 3

Odlazim u odabranu banku kako bih otvorila privremeni račun tvrtke na koji sam položila iznos temeljnog kapitala – dakle, 20.000 kuna.

KORAK BR. 4

Ured HITRO.hr nalazi se u zgradi Fine, u Zagrebu je to u Vukovarskoj ulici. Ondje se obavlja prijava u Registar poslovnih subjekata. Predala sam sve dokumente koje mi je priredio javni bilježnik, a to su:
– Izjava o osnivanju društva s ograničenom odgovornošću
– potvrda o otvaranju privremenog računa tvrtke
– potvrda o osobnom identifikacijskom broju
– rješenje Trgovačkog suda
– upis u glavnu knjigu Sudskog registra
Trošak: oko 500 kn – plaćate ga na šalteru FINE

Moram pohvaliti Hitro.hr na ažurnosti i jednostavnosti procesa. Za par dana Hitro.hr me je obavijestio da dođem po dokumente i da krenem u daljnji proces otvaranja.

Kada ste već u FINI  odmah izvadite i IZVADAK IZ REGISTRA STVARNIH VLASNIKA – jer bez toga ne možete otvoriti račun društva tj. vaše tvrtke. Za to trebate imati već ispunjen obrazac koji skidate s web stranice Ministarstva financija.

KORAK BR. 5

Izrada žiga tvrtke izgleda ovako: s rješenjem Trgovačkog suda idete u najbliži Print studio d.o.o. i date nalog da vam izrade žig (pečat) tvrtke. Proslijedite im na mail logo tvrtke, naravno ako želite da je logo na žigu. Inače je dovoljno i samo ime tvrtke, pravni oblik i sjedište. Žig treba biti što manji jer ćete ga često morati nositi sa sobom. Odmah si napravite dva žiga – jedan stoji u uredu, a jedan je stalno s vama.
Trošak: 300 kn

KORAK BR. 6

U ovom se koraku vraćate u banku u kojoj ste na privremeni račun položili temeljni kapital za tvrtku. U banci trebate napraviti prijenos osnivačkog pologa (temeljnog kapitala) na novootvoreni račun društva. Ne zaboravite žig jer bez njega to nećete moći.

KORAK BR. 7

U međuvremenu trebate odabrati i knjigovodstveno/računovodstveni servis koji je skrojen prema vašim potrebama i koji će vas pratiti u vašem daljnjem poslovanju (plaća, porezi, doprinosi, obračuni, savjetovanje). Teško je ostvariti poslovni uspjeh bez kvalitetnog računovodstvenog servisa. Tamo potpisujete ugovor o računovodstvenim uslugama i punomoć za zastupanje. Isto tako trebate odlučiti gdje će vam biti ured i shodno tome pripremiti ugovor o najmu ili zakupu poslovnog prostora. To može biti i u vašem domu i stanu. I u tom slučaju sklapate ugovor o zakupu ili najmu.

KORAK BR. 8

Odlazite u Poreznu upravu prema adresi sjedišta vaše tvrtke. U Poreznu nosite sljedeće dokumente:
– Rješenje o upisu u sudski registar
– Ugovor o najmu ili zakupu poslovnog prostora – možete primjer ugovora skinuti na internetu i sami ga složiti. Mora biti potpisan i ovjeren žigom
– Ugovor o računovodstvenim uslugama (s odabranim računovodstvenim servisom)
– Obavijest o razvrstavanju poslovnog subjekta prema NKD-u

Čestitke vaš d.o.o. je osnovan! Svi papiri su u jednom fasciklu, posloženi po redu. Avantura uspješnog poslovanja može početi.

„Mudrost je znati što valja učiniti sljedeće, vještina je znati kako to valja učiniti, a vrlina je učiniti to“, rekao je David Starr Jordan. Nemojte se nadati da će se putovi otvoriti čekanjem. Jer neće. Putovi se otvaraju koračanjem. I najmanji čin je bolji od najhrabrije nakane.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here