Tamara Jurković

Melanija Nasić rođena je Otočanka, odrasla u dolini rijeke Gacke, samozatajna stilistica koja izvrsno pliva modnim vodama. Po zanimanju je upravna referentica, a po vokaciji zaljubljenica u modu, ona je samosvjesna žena koja zna kako vješto prikriti nedostatke koje svatko od nas ima, a kako mudro istaknuti nečije adute. O tome kako je moda postala njezina životna inspiracija i profesionalni odabir, kako se odlučila zajedno s obitelji vratiti iz Njemačke u rodni kraj i ondje pokrenuti vlastiti posao, zašto joj se klijentice vraćaju, ali i kako je to biti poduzetnica u gradu za koji se ne može reći da je veliko tržište, a k tome su i ona i grad u zemlji koja poduzetništvu nije previše naklonjena…, Melanija Nasić govori za One nastupaju.

Opišite nam ukratko svoj životni put i čime ste se sve u životu bavili?

Imam apsolutno nezanimljivu biografiju. Moji poslovni počeci vezani su za činovnički posao u državnoj upravi u Otočcu. Preseljenjem u Njemačku, sad već davne 1995. godine, započinje moj poslovni odnos s modom. Radila sam različite poslove, ali u pravilu uvijek je to bilo vezano za modu i odjeću. Igrala sam se sa stilovima i uživala u kreativnosti za koju sam dobila priliku.

Jedna ste od onih koje prkose trendovima. Kad su svi počeli pričati o odlasku, vi ste se vratili iz Njemačke…

Poklopilo se više stvari, a mi smo oduvijek u inozemstvu živjeli privremeno, s namjerom da se jednom vratimo dolini Gacke, domu i korijenima. Suprug i ja od samog početka Njemačku smo smatrali sojim privremenim domom.

Kad ste odlučili da je vrijeme za povratak u rodni kraj i što je bio glavni razlog?

Naš sin, danas dvadesetgodišnjak, odlično se integrirao u njemački obrazovni sustav i zemlju u kojoj je rođen, stekao je prijatelje i bezbrižno uživao u jednom sasvim opuštenom djetinjstvu. S jedne strane, bili smo sretni zbog toga, ali s druge, alarm se upalio kad smo shvatili da polako zaboravlja naše korijene. Odrastao je u dvojezičnom okruženju, njegove prve riječi bile su na hrvatskom jeziku i premda ga je izvrsno govorio, primijetili smo da se sve više služi njemačkim jezikom. Na pragu adolescencije, uvidjela sam da se sve više identificira s tamošnjim načinom života, pa smo odlučili da je to pravo vrijeme za povratak. Nije nam bilo izazovno i dalje boraviti u stranoj zemlji, mada sam upravo tada, kad sam odlučila otići, dobila najbolju poslovnu ponudu u životu. Nijemci su itekako prepoznali moj smisao za modu. Ali, odluka je pala. Dijelom zato što su 40-te inače godine u kojima žene donose slične samosvjesne odluke i promišljaju o vlastitom životnom ispunjenju, a dijelom i zato što sam oduvijek maštala o poslu kojeg trenutno radim. Shvatila sam da doista nemam vremena za gubljenje i sama sebi rekla: ili sad ili nikad! Moja je želja oduvijek bila otvoriti nešto svoje, i na svoj se način baviti modom, ali sve do tada nikada nije bio pravi trenutak.

Iskrenost, otvorenost, dobra poslovna organizacija… – ključ su uspjeha

Osjećaj i smisao za modu očito je nešto s čime se čovjek rađa. Kada ste otkrili i počeli njegovati taj dio svoje osobnosti?

Oduvijek mi je bilo jako bitno dobro izgledati, dobro sam se osjećala kad su stvari na meni bile posložene. Već kao klinka u osnovnoj školi bila sam okrenuta modi, lutkama sam šivala odjeću i zabavljala se smišljajući frendicama odjevne kombinacije. Uživala sam u svakom komadu odjeće ili nakita.

Važno mi je zadovoljstvo kupca, jer je to jamstvo da će se vratiti. iskrenost je važna u bilo kojem poslu, ne samo mojem. Inače čovjek teško može biti vjerodostojan i stvoriti dobru reputaciju…

Reagiraju li žene dobro na vaše preporuke, žele li poslušati savjete?

Polako da, stalne klijentice su upravo te s kojima gradim dobar odnos, a usmena reklama meni je najbolja reklama. Moje sugrađanke su izuzetno lijepe i njegovane žene, s dobrim smislom za odijevanje i uglavnom znaju što žele i što im pristaje. Onima kojima treba pomoć posvetim se s posebnom pažnjom. Često mi u butik dođe žena koja me vidi prvi puta u životu, ali s vrata mi kaže: “Ja sam čula da ćete mi vi iskreno reći što mi dobro pristaje”. Jedan od najvećih komplimenata riječi su jedne zadovoljne žene: “Svi bi prodali, samo vi ne!” I stvarno je tako, nikada mi prodaja nije isljučivi prioritet. Važno mi je zadovoljstvo kupca, jer je to jamstvo da će se vratiti. Mislim da je iskrenost važna u bilo kojem poslu, ne samo mojem. Inače čovjek teško može biti vjerodostojan i stvoriti sebi dobru reputaciju.

Postoji li stil u kojem se svaka od nas može osjećati dobro?

Zaista postoji stil u kojem se svaka od nas može osjećati dobro, djelovati njegovano i biti dobro raspoložena jer stil definitivno nema puno veze s kilogramima i fizičkim predispozicijama. Svaki je drugačiji, i prije svega ovisi o osobnosti. Kad pogodiš osobnost, lako je pronaći odjeću u kojoj se žena osjeća dobro. A to je uvijek ključ, dobar osjećaj!

Koji su bezvremenski komadi odjeće koji bi se trebali naći u ormaru svake žene? Kako uvijek izgledati sjajno?

Dobra baza temelj je svake garderobe: pencil suknja i etui haljina nikad neće izaći iz mode. Najčešće su u crnoj boji; zatim chino hlače (hlače ravnog kroja). Dobre crne salonke, kao i dobro skrojena klasična košulja morali bi naći svoje mjesto u ženskom ormaru. Klasičan sako, traper jakna i kožna bajkerica također su bezvremenski komadi odjeće. Mada su uvijek detalji ti koji čine razliku. Ja najviše volim odjeću upotpuniti teškim, glomaznim remenima, s upadljivim velikim kopčama i/ili velikim komadima nakita. Decentan nakit me rijetko privuče i najčešće nije moj izbor, iako postoje prigode gdje samo takav outfit prolazi.
Osobno se ne mogu dobro osjećati, ako moj izgled nije potpun. Frizura je primjerice sastavni dio dobrog stila. Možeš biti u nezahtjevnom i svakodnevnom izdanju, ali s dobrom frizurom izgledati mrak. Bitno je dobro se osjećati u svojoj koži.

Tko od poznatih osoba ima dobar stil?

Josipa Lisac u mladosti mi je jako imponirala, njezine instalacije, bilo na kosi ili na tijelu bile su mi odlične. Nije samo važno znati dobro iskombinirati stvari na sebi, bitno je da takav stil znaš nositi.

Ima li moda vijek trajanja ili se određeni trendovi ipak s godinama ponavljaju?

Mislim da se nema tu baš puno toga novoga izmisliti: Chanel kostim, mornarski look ili pak crno-bijele kombinacije nešto su što nikada neće izaći iz mode. I žena u zrelim godinama, jednako kao i jako mlada djevojka, mogu izgledati odlično, privlačno i samopouzdano u npr. kvalitetnom kostimu. To su komadi koji se kupuju da traju. Osobno najviše volim traperice i kaubojske čizme, a one svakako nisu trendi. U svojem ormaru imam jaknu koja je stara 35 godina, možda i više, kao i traperice iz prvog razreda srednje škole.

Moj OTOČAC NIJE VELIKA SREDINA I PAŽLJIVO RAZMIŠLJAM ŠTO ćU PONUDITI. UZ TO, MOJE SU sugrađanke su izuzetno lijepe i njegovane žene, s dobrim smislom za odijevanje i uglavnom znaju što žele…

Koji modni stil vi osobno volite?

Ima ih više. Recimo street style, zatim stylebreak me je oduvijek privlačio – nespojivi komadi odjeće, npr. nešto fino i nešto grubo. Poderane traperice, dobre štikle i fina svilena košulja kombinacija je koja me uvijek iznova oduševi. Krasne su mi i suknje od finih satenskih materijala kombinirane s debelim puloverima i kaubojskim čizmama. Sportska elegancija mi se oduvijek jako sviđala i smatram da svaka žena ima trenutke kad s tim stilom neće pogriješiti.

Znamo da Vam kupci navraćaju iz svih dijelova Hrvatske. Kako ste postigli prepoznatljivost izvan okvira Gacke doline?

Ne mogu baš reći da hrle u velikim grupama, ali imam klijentice koje zbilja redovito navraćaju. Imam žene iz Splita koje svoju garderobu obnavljaju upravo kod mene. To mi imponira jer uživam pomagati ženama da dobro izgledaju i da se još bolje osjećaju. Svakom kupcu pristupam s jednakom pažnjom, bez obzira kupio on bundu ili običnu maramu ili ništa. Ponekad žena nije inspirirana ili jednostavno nema novca. I to je sasvim u redu. Ima ljudi koji dođu samo iz znatiželje, i to je super. Ima i onih koji navrate samo da bi dobili neku ideju. Zato se trudim da moj izlog uvijek bude razlog ulaska kupca u dućan, izlog uostalom tome i služi. A statistika kaže da su najbolji kupci – slučajni kupci. Netko kad traži nešto određeno, rijetko nađe. Zato kupiti treba kad naiđeš, i kad nisi planirala.

Kojim tempom idete u nabavku, osvježavate ponudu te kojim načinom birate odjeću za svoje police?

Tempo mi diktiraju količina i prodaja, manje robe brže se izvrti, a količine su uvijek male. Ne volim uniformiranost, a budući Otočac nije velika sredina, svaki komad uzmem u ruke i dobro razmislim. Sad već imam mušterije za koje ciljano kupim nekoliko komada jer točno znam kome je namijenjeno, koga će to odmah privući. Zato sam vjerojatno prava noćna mora veletrgovaca jer sam izuzetno zahtjevna i posvećena svakom komadu koji će se naći na mojim policama. Moja ponuda uključuje kompletan outfit za žene i ponešto za muškarce, od odjeće, torbica, novčanika, jakni, marama, kapa, šalova, kaputa do traperica.

U vremenu u kojem se zbog svima poznatih razloga mali obrti i tvrtke zatvaraju, vi uspješno idete naprijed. Koji je ključ vašeg uspjeha?

Ja se sama bavim svakim svojim kupcem, sama upravljam cijelim poslovnim procesom koji onda vodi do prodaje. Pažljivo osmišljavam izloge i sama se trudim svakodnevno biti dobro odjevena. Suprug i sin su obavezna logistika bez koje ne bih mogla, ali sve što ima veze sa odjećom zapravo odrađujem sama. Modu osjećam i živim od najranijih dana, i bez nje više i ne bih mogla. Kad čovjek zaista voli ono čime se bavi, onda i naporne stvari postanu lakše. Inspiriraju me kupci, zadovoljne žene koje recimo nikada kod mene nisu bile ali im je netko rekao: “Odi kod Melanije, ona će sigurno naći nešto za tebe”. Naviše se radujem iskrenoj pohvali i toploj preporuci.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here