Mladenka Šarić

Ženska kreativnost i specifičan pogled na svijet, koji uključuje empatiju i osjećaj za dodanu društvenu vrijednost, nerijetko se preslikava i u poduzetničke projekte koje pokreću žene, pa tako ni projekt Nosi Sa Svrhom, koji s prvim danom prosinca lansira dugogodišnja novinarka Valentina Jarnjak Glavaš, nije iznimka. “Iskreno vjerujem da dobrota postoji u svakom čovjeku i da je potrebno tako malo da ju probudimo. Vjerujem u društvo koje uvijek teži biti bolje i vjerujem da su one male, jednostavne i pristupačne stvari često dovoljne da pokrenu lavinu velikih promjena”, objašnjava Valentina što ju je inspiriralo da osmisli u Hrvatskoj sasvim novi poslovni model. O čemu je, dakle, riječ? Što se to i na koji način – nosi sa svrhom?

Valentina J. Glavaš koncept je razrađivala dvije godine

Ukratko rečeno, Nosi sa svrhom je web shop kroz koji će se prodavati T-shirt majice za žene i muškarce, izrađene u šest veličina, od 100 postotnog pamuka i sašivene u hrvatskim radionicama. Pa, što je u tome novo, pitat će skeptici. I kakvu to posebnu svrhu može imati običan T-shirt?

U Valentininom konceptu može, jer majice koje će se nositi sa svrhom nastaju u suradnji s neprofitnim organizacijama koje kroz prodaju svakog komada dobivaju po 50 kuna. Suradnja sa svakom pojedinom neprofitnom organizacijom bit će ograničena vremenski i količinski.

Dakle, na tržište će biti pušteno 1000 komada T-shirt majica na kojim će biti otisnut crtež koji će sami nacrtati volonteri ili štićenici neprofitne organizacije s kojom se sklapa ugovor. Tih 1000 majica bit će u prodaji samo 1000 sati, a proda li se cijela edicija neprofitna će organizacija prihodovati 50.000 kuna za svoje djelovanje. Prva je u koncept nošenja sa svrhom ušla Hrvatska gorska služba spašavanja (HGSS), a za nekoliko dana vidjet ćemo i kako izgleda T-shirt u njihovoj kreativnoj, odnosno “crtačkoj” izvedbi, budući da su oni kreirali crtež i poruku koja će biti otisnuta na prednjici. Zanimljiv je i detalj da će svaka majica, unatoč istom crtežu, biti unikatna, jer će na svakoj biti otisnut broj od jedan do 1000…

PROJEKT JE OSMISLILA BIVŠA NOVINARKA VALENTINA JARNJAK GLAVAŠ. UKRATKO, RIJEČ JE O WEB PRODAJI 1000 T-SHIRT MAJICA U 1000 SATI, A 50 KUNA OD SVAKE PRODANE MAJICE IDE NEPROFITNOJ ORGANIZACIJI KOJA JE SUDJELOVALA U NJEZINU KREIRANJU. PRODA LI SE SVE, TA ORGANIZACIJA PRIHODUJE 50.000 KUNA ZA SVOJ RAD. PRVI SE PRIKLJUČIO HGSS…

“Ideja o T-shirtu Sa svrhom rodila se iz želje za malo drugačijim poduzetništvom, malo ispunjenijim, malo širim poduzetništvom. Pri samom osnivanju tvrtke prije dvije godine, već sam u detalje razradila ideju o projektu Nosi Sa svrhom. Ipak, zbog straha od ulaska u
nepoznato i zbog činjenice da tako nešto u Hrvatskoj ne postoji, odlučila sam cijeli projekt staviti u stranu i posvetiti se onome u što sam bila sigurna. No, želja za pokretanjem projekta Nosi Sa svrhom nije me napustila u nijednom trenutku u posljednje dvije godine. Nije prošao dan, a da nisam u glavi doradila barem mali detalj vezan za cijelu ideju i to mi je bio najbolji pokazatelj da nemam više što čekati. Nosi Sa svrhom prvenstveni je razlog mog poduzetničkog pothvata i više nisam željela dopustiti strahu da me od toga odvaja”, govori Valentina.

Majice se šivaju u hrvatskim radionicama

Iskreno vjeruje, kaže, da je svrhovitost moguće dodati svačijem djelovanju i poslovanju, a ovim projektom ću pokušati upravo to, pokrenuti lavinu svrhovitosti u Hrvatskoj. Povezati poduzetništvo s neprofitnim organizacijama, staviti naglasak na one koji nesebično daju sebe ovom društvu, staviti naglasak na hrvatski proizvod, na kvalitetu, na transparentnost i na mogućnost dijeljenja poslovnih prihoda s drugima”, govori s puno entuzijazma i strasti Valentina Jarnjak Glavaš. Budući da se radi 100 posto hrvatskom proizvodu projekt pridonosi i afirmaciji ideje da se kupovinom domaćih proizvoda podupru domaći obrtnici i proizvođači.

CILJ JE Povezati poduzetništvo s neprofitnim organizacijama, staviti naglasak na one koji nesebično daju sebe ovom društvu, staviti naglasak na hrvatski proizvod, na kvalitetu, na transparentnost i na mogućnost dijeljenja poslovnih prihoda s drugima…

T-shirt je, kaže Valentina Jarnjak Glavaš, najčešće kupovani odjevni predmet. Pa kada ga već svi kupujemo, onda u hrpi onih običnih, izaberimo onaj Sa svrhom. T-shirt Sa svrhom je prvi proizvod u Hrvatskoj osmišljen s ciljem da daruje. I to uvijek, od svakog prodanog komada, a ne samo povremeno ili samo u vrijeme blagdana, zaključuje.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here