Silvija Zoković, prof. kineziologije

Nordijsko je hodanje odličan izbor tjelesne aktivnosti za početak proljeća jer ne zahtijeva nikakvu pripremu niti kondiciju. Započeti se može u svakoj životnoj dobi bez obzira na to jeste li zdravi ili imate većih ili manjih zdravstvenih poteškoća. Liječnici često preporučuju hodanje, a sve češće i nordijsko hodanje oboljelima od najrazličitijih bolesti: za jačanje srca i pluća, kod problema sa venama, kod visokog krvnog tlaka, nakon moždanog udara i infarkta, nakon operacije kuka, koljena, kralježnice, kod problema i bolova u leđima… Da  biste hodanjem istovremeno i pokrenuli i angažirali cijelo tijelo, i to s četiri noge, preporučuje se stil poznat kao – nordijski.

LIJEK PROTIV STRESA

Nemali broj ljudi dolazi na edukaciju nordijskog hodanja kako bi ublažili fizički i psihički stres koji nastaje uslijed cjelodnevnog sjedenja za računalom, uglavnom na poslu. S oduševljenjem uspijevaju u tome vrlo brzo. Odlazak u prirodu, uz savladanu tehniku nordijskog hodanja, za većinu je pravo otkriće i osvježenje te već nekoliko takvih treninga tjedno dovodi do osjećaja da su se othrvali inerciji i stvarno pokrenuli, dok samo nordijsko hodanje na fizičkoj razini rezultira manjom ukočenošću, smanjenjem bolova, olakšanim kretanjem, boljim samopouzdanjem i brojnim drugim dobrobitima.

Izlazak u prirodu i nordijsko hodanje blagotvorni su za zdravlje i optimizam

Mnogi se ljudi bore s proljetnim umorom, a jedan od uzroka je zacijelo i zimsko mirovanje kojem smo skloni zbog vremenskih uvjeta. Buđenje proljeća može dati poseban zamah i zanos kada se tjelovježba provodi u prirodi. U zagrebačkom parku Maksimir trenutno cvjeta desetak proljetnica koje će kroz mjesec dana pospremiti svoje cvjetove za sljedeću godinu. I onda gotovo, nema više početka proljeća, tog kratkog razdoblja kad cvijeće i ptice najavljuju ponovno buđenje. I zato je šteta čekati neki novi ponedjeljak, neki novi početak proljeća. Treba krenuti sada. Jer sve što stagnira propada, dok nas kretanje obnavlja, rekreira… Bolja cirkulacija uslijed kretanja donosi veću vitalnost zbog bolje izmjene tvari i fizičkom aktivnošću ubrzanog metabolizma.

I GRADSKE ULICE SU DOBRE

Kod nordijskog je hodanja odlično što niste vezani za grupu, temin, dvoranu. Kad jednom naučite pravilnu tehniku možete je primjenjivati kada i gdje odlučite, u prirodi ili na gradskim ulicama u vrijeme kad ne stignete otići u prirodu. Naravno možete nastaviti i u društvu klubova nordijskih hodača.

Što, dakle, poduzeti kako bi pobijedili proljetni umor? Ukoliko razmišljate o tjelesnoj aktivnosti u prirodi, nordijsko je hodanje odličan izbor. Treba se samo prijaviti na tečaj nordijskog hodanja i avantura počinje. Jednostavno zar ne?

Više informacija pronađite na stranici www.nordijskohodanje.hr , na Facebook stranici  Zona srca te na Instagramu #silvijanordijsko.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here