Svijest o potrebi povećanja ravnopravnosti žena i muškaraca u porastu je na globalnoj razini, a ponekad se dogodi u područjima na kojima je većina možda ni ne očekuje. Istina, nije uvijek potaknuta altruističkim stavom da sva ljudska bića već svojim rođenjem imaju pravo biti u pravima jednaka, imati jednake prilike, napredovati i razvijati neovisno o spolu. Ponekad je okidač za promjenu želja za većim profitom ili strah od gubitka profita, ali nećemo tražiti dlaku u jajetu… Jedan od takvih primjera je tvrtka Mattel, koja proizvodi planetarno popularnu lutku Barbie, koja je ove godine u povodu Međunarodnog dan žena lansirala nove inspirativne ženske figure unutar linije Sheroes, koje djevojčicama mogu biti uzor. Naziv Sheroes kovanica je engleskih riječi „she“ – ona i „heroes“ – junaci/junakinje.

Uglavnom, u liniji Sheroes nalazi se 17 „barbika“ s porukom. Riječ je o lutkama s likovima žena koje su kroz povijest postale besmrtne, te žena iz današnjeg vremena koje su se isprofilirale svojim djelovanjem, reultatima, uspjesima…

tvrtka Mattel odlučila se za ovaj potez kad su istraživanja pokazala da čak 86 posto majki smatra da klasična Barbie nije dobar uzor za njihove djevojčice…

Inspirativne „barbike“ iz spomenute linije, među ostalim, nose likove Fride Kahlo, meksičke slikarice i ženske aktivistice, Katherine Johnson, crnopute matematičarke koja je imala pionirsku ulogu u razvoju svemirskog programa NASA-e, Amelie Earhart, prve pilotkinje koja je preletjela Atlantski ocean, Chloe Kim, borderica, šampionka s Olimpijskih igara, Bindi Irwin, australske konzervatorice i zaštitnica životinja, filmašica Patty Jenkins, Misty Copeland, balerina, Ibtihaj Muhammad, prvoj vrhunskoj sportašici koja je na Olimpijadi nastupila s hidžabom…

Lutke Barbie s likovima žena koje djevojčicama mogu biti uzori

Ideja proizvođača je da tom linijom lutaka pošalje poruku da su svjesni promjena u modernim društvima i da su im se spremni prilagođavati. Da u ovom slučaju (i sličnima, ako ih bude) motivi nisu iskreni, nego financijski, govori podatak da se tvrtka Mattel odlučila za ovaj potez nakon što su istraživanja tržišta, koja je naručila sama kompanija, pokazala da čak 86 posto majki smatra da klasična Barbie nije dobar model za njihove djevojčice. U kompaniji dobro znaju da kad su majke zbog nečega zabrinute, njima će s vremenom pasti profit. Iz kompanije objašnjavaju da inspirativnost brenda Barbie ima neograničen potencijal te da se linijama poput ove može utjecati na svijest djevojčica da u životu mogu postati sve što žele.

1 komentar

  1. Prilicno “proziran” argument – po mome. Bojim se da bi rezultat mogao biti kontraproduktivan, da bi mogao posluziti kao umirenje savjesti upravo onima, koji/koje i dalje kupuju i poklanjaju Barbi-lutke, jer cemo dublje razmisljanje, povezivanje uzroka s posljedicom i svijest o moci navike prije naci na strani onih, koji vide stvarne, realne zene.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here