Ljudi stariji od 50 godina povremeno se pitaju što im se to počelo događati s moždanim vijugama kad svako malo nešto zaborave, a primjećuju i da se sporije koncentriraju. Da, i to dolazi s godinama. Mozak slabi, odnosno njegove funkcije više nisu tako besprijekorne, ne radi kao dobro podmazana vurica. No, studije su pokazale da je tjelesna aktivnost hrana za mozak te da ljudi koji vježbaju laganim ili umjerenim tempom 45 minuta do sat vremena dnevno takvih problema gotovo da i nemaju.

Istraživanje u kojemu su navedeni rezultati 39 studija provedenih tijekom 2016. godine nedavno je objavio British Journal of Sports Medicine.

Gimnastika i rastezanje dobri su i za svježinu mozga

Promatrani su efekti aerobika, vježbi snage u teretani, joge i thai chia.
Utvrđeno je da aerobik dobro utječe na kognitivne sposobnosti (čitanje i učenje), dok vježbe snage u teretani poboljšavaju pamćenje. Otkako su studije pokazale važnost fizičkih aktivnosti za dobar rad mozga liječnici preporučuju svojim pacijentima da nešto vježbaju koliko god mogu. Ipak, neki upozoravaju da može biti i neželjenih posljedica.

Vježbe snage u teretani dobre su za pamćenje

“Takve preporuke, utemeljene na rezultatima studija, mogu navesti ljude starije od 50 godina da smetnu s uma svoju dob i počnu vježbati više nego što bi to bilo zdravo za njihov organizam, očekujući da će im to jako unaprijediti mentalno zdravlje. Naše tijelo u određenim godinama jednostavno slabi i o tome treba voditi računa“, rekao je za BBC Dean Burnett sa Sveučilišta u Cardiffu. Svjetska zdravstvena organizacija preporučuje umjereno vježbanje u trajanju oko 150 minuta tjedno ili 75 minuta tjedno za one koji vole žešći tempo. Originalni članak pročitajte OVDJE.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here