Diana Glavina

Martina Hauber, talijanska igračica odbojke na pijesu, umrla je dan poslije lanjskog Božića  i skrenula pažnju na još jedan ozbiljan zdravstveni problem. Igrajući s kolegicama odbojku, ta se 30-godišnja sportašica iznenada srušila i vrlo brzo izdahnula jer joj je – zatajlo srce.

Iako tako tragičan kraj doživljavaju i mlađe generacije, opsežno istraživanje Američke udruge za bolesti srcam, predstavljeno krajem studenog 2016. godine, otkriva da se rizik od zatajenja srca povećava značajno u populaciji žena starijih od 50 godina u čijoj prehrani dominirajui proteini, pogotovo iz crvenog mesa.

istraživanje Američke udruge za bolesti srca, predstavljeno krajem studenog 2016., otkriva da se rizik od zatajenja srca značajno povećava u populaciji žena starijih od 50 godina u čijoj prehrani dominiraju proteini, pogotovo iz crvenog mesa

Studija o prehrambenim navikama provedena je na 103.878 žena u dobi od 50 do 79 godina. Osim podataka o prehrambenim navikama koje su iznijele sudionice studije, istraživači su u obzir uzeli i podatke izmjerene posebnim biomarkerima kojima je evidentirana količina svakodnevno konzumiranih proteina.

Tijekom studije otkriveno je da je 1711 žena patilo od srčane insuficijencije. Učestalost bolesti bila je puno veća kod ispitanica koje su u organizam svakodnevno unosile najveću količinu proteina, osobito kod onih koje su konzumirale životinjske umjesto proteina biljnog porijekla.

Voditelj studije, dr. Mohamad Firas Barbour s američkog Sveučilišta Brown kazao je kako treba provesti dodatna istraživanja kako bi se sa sigurnošću potvrdilo da proteini biljnog porijekla imaju zaštitnu funkciju.

Američka udruga za bolesti srca savjetuje da se dio životinjskih proteina u prehrani zamijeni onima iz ribe i morskih plodova te grahoricama. Dvaput tjedno preporučuju konzumaciju ribe bogate omega-3 masnim kiselinama, poput lososa ili pastrve, uz puno povrća i voća, osobito orašastog, cjelovitih žitarica te mliječnih proizvoda s manje masnoća. U izboru mesa savjetuje se zamjena crvenog mesa mesom peradi te ograničenje konzumiranja alkohola i slatkiša.

6 NAČINA KAKO ZAŠTITITI SRCE:

  • Smanjiti unos crvenog mesa

  • Dvaput tjedno jesti ribu i morske plodove

  • Dvaput tjedno u jelovnik staviti grahorice

  • Voće i povrće konzumirati u velikim količinama

  • Povećati unos orašastih plodova i cjelovitih žitarica

  • Smanjiti unos alkohola i slatkiša

    Umjesto prekomjernih proteina iz crvenog mesa povećajte unos voća i povrća. Srce će vam biti zahvalno!

1 komentar

  1. Nema se što bitno dodati onome što je rekla postovana Diana. Hvala joj na savjetima. Dodala bih samo jednu stvar koju ja osobno smatram najvažnijom – duševno zadovoljstvo i veselje u svakodnevnom životu: ako mene i mog supruga veseli popiti aperitiv svakog dana, a vino uz ručak, to su naše male i svakodnevne srećice koje nam samo mogu pomoći. Uz umjerenost, kao prvi i jedini uvjet.
    Ni suprug ni ja nemamo druge “poroke”kao što je pušenje itd. Volimo brate dobro piće uz dobro jelo i ne dao Bog da nam se to zabrani. Mogla bih biti i vitkija od mog dugogodišnjeg konfekcijskog broja 42, ali neka ga, samo neka se ne mijenja.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here